ONE VOICE

     * ONE LOVE + ONE LIFE + ONE VOICE *        笑っていれば、イイコトあるよ  

RISE(Katy Perry Cover) by SUPERFRUIT

Music: RISE (Katy Perry Cover) - SUPERFRUIT, Mary Lambert, Brian Justin Crum, Mario Jose
 

以下、厳密な訳ではなく個人の解釈です。広い気持ちで見ていただけると。

 

----
 

音楽のアーティストとして、
僕らは世界にメッセージを発信できる場を得ることができました。
この中で、元気をもらい、またやりがいを感じるのは、
僕らの仕事には、誰かの人生を変えることが出来る力があるということです。
音楽に夢を追った自分たちの初心と、
ポジティブな形で人々に触れていきたいという気持ちから、
僕たちはLGBTQ+コミュニティのみんなと、
壁を作らず無条件に僕らに愛してくれるファンのみんなの祝福として、
仲間たちとこのビデオを作りました。
自分である自分を誇りに思えるきみに、
皆と違う、ということのパワーを疑った経験のあるきみに、
この動画をみんなに捧げます。

ようやく公開できて嬉しい!
 

As music artists we are given an incredible platform with which to reach the world. One of the most inspiring and rewarding aspects of our job is the ability to make a difference in people's lives. In keeping with the spirit of why we pursued our dreams as music artists, and the positive impact we aspired to have on others, we decided to make this video with some of our closest friends in celebration of the LGBTQ+ community and all of our fans who love unconditionally and see no barriers. For anyone who has ever felt pride in who they are, and for anyone who has ever doubted the power of your own uniqueness, this video is for you. It warms our hearts to finally be able to share this with you!! 
 

xoxo 
Scott, Mitch, Mary, Mario, Brian

 

----

 

ただ永らえるだけじゃなく
I won't just survive
限りまでこの命 謳歌してみせる
Oh, you will see me thrive
僕の物語なんて書けるものか
Can't write my story
僕はこれまでを越える
I'm beyond the archetype

 

つまらない同調などしない
I won't just conform
どれだけ芯まで揺すぶられても
No matter how you shake my core
僕には地に深く張り広げた根がある
'Cause my roots? they run deep, oh

 

君は信じることを知らないのか
Oh, ye of so little faith
疑わずに 疑わずに
Don't doubt it, don't doubt it
勝利をこの身体で感じられる
Victory is in my veins
知ってるの 知ってる
I know it, I know it
妥協の余地もない
And I will not negotiate
戦うから 戦うの
I'll fight it, I'll fight it
そして花開いていく
I will transform

 

何度 炎で足場を失おうとも
When, when the fire's at my feet again
最期の時を待つ猛禽たちが空を囲もうとも
And the vultures all start circling
声がささやこうとも 「お前はもう終わりだ」と
They're whispering, "You're out of time, "
でも僕は起つ
But still I rise

 

手違いじゃない 間違いじゃない
This is no mistake, no accident
棺の扉を閉じたとでも思ったのか
When you think the final nail is in
まだ僕は終わってない
Think again
驚いたりするな
Don't be surprised
ここから僕は起つ
I will still rise

 

忘れてはならない自我を
I must stay conscious
この狂乱と困惑の中でも
Through the madness and chaos
だから僕は天の使徒を呼び
So I call on my angels
彼らの声を聴く
They say

 

信じることを君は知らないのか
Oh, ye of so little faith
疑わずに 疑わずに
Don't doubt it, don't doubt it
勝利はこの身体を走っている
Victory is in my veins
君も知ってる 分かってる
You know it, you know it
妥協などしたりするな
And you will not negotiate
戦うの 戦って
Just fight it, just fight it
変わっていくんだ
And be transformed

 

だって炎で足場がなくなろうとも
'Cause when, when the fire's at my feet again
最期の時を待つ猛禽たちが空を囲もうとも
And the vultures all start circling
声がささやこうとも「お前はもう終わりだ」と
They're whispering, "You're out of time, "
それでも僕は起つ
But still I rise

 

手違いじゃない 間違いじゃない
This is no mistake, no accident
棺の扉を閉じたとでも思ったのか
When you think the final nail is in
まだ僕は終わってない
Think again
驚いたりするな
Don't be surprised
ここから僕は起つ
I will still rise

 

疑わずに 疑わずに
Don't doubt it, don't doubt it
勝利はこの身体を走っている
Victory is in my veins
君は知ってる 分かってる
You know it, you know it
妥協したりなどしない
And I will not negotiate
戦うの 戦って
Just fight it, just fight it

 

「お前はもう終わりだ」
"You're out of time, "
それでも僕は起つ
But I still rise

 

「お前はもう終わりだ」
"You're out of time, "
ここからこそ僕は起つ
I will still rise