ONE VOICE

     * ONE LOVE + ONE LIFE + ONE VOICE *        笑っていれば、イイコトあるよ  

Smartness

躁状態というのか、かなり波の大きいDenial Zoneがやってきた。あろうことか彼と電話で話している途中から波が大きくなりだして、私はとても部屋にじっとしていられなくて、「外に行きたい」と言って、そのまま外に飛び出してしまった。本当は駐車場の屋上まで行って、そこから深遠でも覗き込んでみたかったんだけど、恋人と電話で話しながらそんなことをする気分にはなれなかったので、近くの駐車場に座り込んでみたりしていた。そして喋りながらくすくす笑いがとめられなかった。「なんかねぇ、物凄く吐きたい気分」「車の前に座ってるんだけどさぁ、これがいきなり動き出して、あたしを轢き殺してくれたらおもしろいよねぇ」結局屋上に行かなくても、喋っていることが常軌を逸脱しているのは同じなんだ。彼とはこういう話をしたことが前あったから、喋っている内容それ自体にはあんまり驚いていなかった。
"its alrite that you think what youre thinking. cuz i do that sometimes too. you know? when you are at the edge of a clif, and look down, thats thrilling, but what makes it even more so is the thoughts that would come to me. 'if i were to take 2 or 3 further steps.' i do that too. its normal"
でも私はそこで止まれないところまで走りこんで行ってしまっていたので、
"yeah, you know whatever, i dont really care if im normal or if what im thinking is normal or not. i mean, im just saying, i dont really care."
としつこくどうでもいいと繰り返す。彼は
"yeah, but if you think about people who care about you, you know, you have to notice that would be such a selfish thing for you to do"
というのだけど、でも私はそんなこと気にしない。
"i mean, i dont care cuz if i die, then i wouldnt have to be thinking about what people would be feeling or what i did to them at all. thats so tempting. that would be such a release."
"Roxie...if you die, then you wouldnt be feeling or thinking what you dont wanna think. rite. if you die, you wouldnt be. thats it."
"i know that. and that sounds awesome to me."
この時点であたしはかなりの思考回路が停止されているんだけれど、でも自分が恋人に物凄くひどいことを言っているという自覚はほんのりあって、でもあたしが死んであんたが傷つこうと置き去りにされようと、あたしの知ったことじゃないと思い切り言い切ってしまっている自分に、自虐的な快感を感じているのも実は本当で、そしてそれを最低だと自嘲せずにはいられなくて、私は電話口でずっと笑っていた。最低だ。

私はこんな私とそれなりに付き合いが長いから、この状態の自分はどんなに長くても2・3日くらいしか持たなくて、そのあとは、その間に口走ったこと全てを後悔して、深遠のどん底まで落ちて落ちて落ち続けることを、この時すでに分かっていたりする。
"errr, i know its gonna backfire so bad tomorrow or sometimes soon. i would be regreting everything that i said to you tonite. i already know that i would regret and yet i cant stop being weird. isnt that sad?"
笑いながら言うしかない。
"she's gonna be so annoying. i hate her."
"who?"
"the person i will be when i regret...or the way of thinking that i would do when this backfires"
"...you dont like who you are?"
"oh yeah, i hate her, shes so annoying. dont you think?"
彼は頭がいい。たまにそれが気に食わない。彼は私が変なことを変なテンションで変な勢いに任せて口走ったことを思い切り後悔することを知っている。2分ほど、ちょっと考えさせて、と言われて、私は電話口で待たされた。いつもなら黙って待っていられるのに、このときは
"are you gonna say things or what"
とくすくす笑いながらいわずにはいられなくて
"just give me one more min to think"
なんていわせてみたり、相当最低だ。

"ok, i have two things to say to you. and you have to remember what i say, and you have to remember what i say when this backfires. ok?"
"uh-huh"
"first, what youre thinking may not be totally rite, but its ok that you think that way. and it wasnt a mistake that you would have to regret that you told me what you thought or how you felt tonite. it wasnt a mistake. do you understand?"
ここで泣いたって恥にならない優しい言葉だっていうのは分かる。でも私はそれを笑いながら、OK、と流した。ここで耳だけじゃなくて心まで傾けてしまったら、あたしはきっとどうしようもないくらい泣くだろう。そしてそれは私にとっては物凄く怖いことだ。だから何も考えないようにしている。だから何も考えない。
"second, whatever you say that you feel, whatever you say that you are thinking, im not gonna drive away from you. thats not gonna drive me away. its nice to know where you are and what you are seeing."
そろそろ限界だったので足をばたばたさせてみたりする。彼が何を言っているのかを考えないようにするのに必死だ。考えたりしてはいけないから、あたしは笑ってごまかす。彼はしつこく、この二つを私に繰り返させる。頭がいいのも困りものだ。こういうときの私は考えていないから、何かを言われてもすぐ忘れてしまう。忘れてしまうと、考えたくないから思い出さない。彼はそれを全部計算できる。逆噴射で果てしなく落ちていく私を先回りして、墜落しないための言葉を先に私に渡す。そして私がそれを間違いなく受けとったことを確認する。どんなに私がその言葉に不誠実に反応しても、彼は怒らない。呆れたように、Cmon, seriously, what was the first one? と何度も繰り返す。私がどんなに傷つけようとしても上手く行かない。because hes not gonna drive away.