ONE VOICE

     * ONE LOVE + ONE LIFE + ONE VOICE *        笑っていれば、イイコトあるよ  

Runner-up 準優勝。

よくやった^^ がんばった^^

今まで見ていたRoger戦のなかで、一番悔しくない敗戦だったと思います。
またかよ、という気分もなくはないのですが、でもあのWimblyからよくこの短期間にここまで観客やファンに夢を見させる青年に成長したものだと(笑)感慨深いものがあります。何よりも試合を楽しんでいたのが嬉しかった。インタビューでも言われていましたが、試合の途中にPMacに向かって"I'm having more fun than I can handle!"と叫んでいましたが、ファンとしてこれほど嬉しいことはありません。インタでもI really did have a blast out thereとのコト。待ったかいがありました。

第3セットの最後のあの1ゲームは集中力がプッツンしちゃったのかもしれません。
"I might have been a little brain dead in the third set in that one game" Andy談。
でもその前後あたり、疲れてるんじゃないかとずっとひやひやしてました。いつもならぎりぎりのタイミングで追いついて、カウンターも計れるくらいなのに、ホントに返すのがやっとというくらいだったので、SFの時から緊張してたし、FでRoger相手じゃやっぱり疲れちゃったのかな、とも思います。でもホントに、ひょっとしたら間違いが今日こそは起こってしまうんじゃないか、なぁんて、いい夢を見せてくれました。やっぱりいつかは倒せそうな気がするんだけどな~。AOの04FでSafinがガス欠になり、05のSFでリベンジを果たしたように、来年こそは・・・。いや、来年とは言わないので、どこでもいいからいつかは勝ち数を2にしたいものです(笑)。この際むしろ意外とクレイとかダメでしょうか(笑)。

■Andyのインタで目に付いたコメント。
Q. How much has it helped having your brother John with you?

ANDY RODDICK: It's been great, you know.
You know, so my success is his success, as well. He's the one there on a daily basis helping me and helping me put in the sweat and the hours. You know, he's there every day for me. I love him very much, so, uhm, you know, I'm glad we got to experience this after a rough year. And my trainer, Doug, too; he's been with us the whole time.

皆さん大変な一年でしたからね。Johnさんのサポートはホントに大きいと思います。しかしこういう弟がいて嫉妬しない物分りのいい兄というのは実はなかなかいないんじゃないでしょうか。

■ツボに来たものも引用。
Q. In terms of your performance today against Roger, how would you say it rates against past performances? Do you think you're closing the gap a little bit?

ANDY RODDICK: Closing the gap from where I was earlier this year, you know, it was like the Grand Canyon (smiling). You know, it's definitely, definitely closer.



こんな?

■Coachのお言葉。
"I'm proud of him," Connors said. "The way he took everything and soaked it up and wasn't afraid to do it, incredible. And, over a six-week period, from where he was to where he is now, that's your story."

"I liked his attitude. I liked his guts. I like a kid who's not afraid to get in there and mix it up - win, lose or draw - and who's not afraid to put his reputation and his game on the line every time," Connors said.

"Now, that's what he's willing to do. Plus I like the way he played. On top of everything, he played like a man. He lost like a man. It's heading in the right direction."

"It was either my kids or nobody, so for Andy to fit into the mould is pretty cool," Connors said.

"Obviously, Federer's the guy everybody's chasing and the way Roddick played tonight for the first three sets, I'm so encouraged by the kid, it's unbelievable. The way he works, the way he trains and - he said it - the most important thing is he went out and enjoyed himself.

これからもよろしくです。

■う~ん。
"The start was great, the finish was great," Federer said after holding off Roddick, 6-2, 4-6, 7-5, 6-1. "What was in between really doesn't matter."
ま、そりゃそうですが・・・。Roger大抵は落ち着いてスポーツマン的なコメントなのに、たまにこういう、ん? というのがぽろっと出ますよね。多分率直に言っているだけなんでしょうが、Andyと私たちにとってはとても重要なWhat was in betweenなのでした。