ONE VOICE

     * ONE LOVE + ONE LIFE + ONE VOICE *        笑っていれば、イイコトあるよ  

Miss Me Miss Me

Mucis: Gone Without Goodbye - Brian Littrell
Thank you billymueller117 for the beautifulness

*私の解釈で訳しています*

Have you seen my son?
Not too tall, 5'8"
She held up a coloured copy, photograph
From his wedding day
And this is his pregnant wife
Carrying his last dream
He walked down 46 floors before he felt the rush
The rush of gasoline

私の息子を見ていませんか?
背はそんなに高くないんです。5フィート8インチ。
彼女が差し出したのは、
カラーコピーされた彼の結婚式の写真。
それでこれが彼の子供を生む奥さん。
彼の最後の夢を連れている。

彼は46階分を歩いて降りたところで、その衝撃を感じた。
ガソリンにまみれた衝撃。

I can feel the pain
Looking in their eyes
But I don't know gone without good-bye
If I could reach the sky
I'd bring him right back to your arms
Though I haven't seen your son, he's forever in my life

痛みを感じることが出来る
彼らの眼を見ていれば
だけれど私はさよならのない消滅は知らない
もし私が空に届くのなら
彼を連れ戻してあなたの腕の中に戻すよ
あなたの息子を見てはいないけれど、
彼は永遠に私の人生に刻まれた

Have you seen my little girl?
She's got curly black hair
She took this Raggedy-Ann doll, everywhere
Last I saw her over there
Then I heard a plight of screams
And a speeding van
I watched these tears pour down
A father's last attemp
of being a rational man

私のむすめを見ませんでしたか?
黒髪の巻き毛で、
お気に入りのラガディアンの人形をどこに行くにも離さないんです。
私が最後に見たときにはそこにいたのに。
そのあとに私が聞いたのは悲鳴と走り去るバンの音で。

私はその涙が零れ落ちるのを見ていた
とある父親が意味を為す人間であろうとする最後のひとひら

For I can feel the pain
Look into his eyes
But I don't know gone without good-bye
If I could reach the sky I'd bring her right back to your arms
Though I haven't seen your girl, she's forever in my life

痛みを感じることが出来る
彼らの眼を見ていれば
だけれど私はさよならのない消滅は知らない
もし私が空に届くのなら
彼女を連れ戻してあなたの腕の中に戻すよ
あなたの子供を見てはいないけれど、
彼女は永遠に私の人生に刻まれた

And have you seen my faith?
It can run, it can hide
Jesus mend this breaking heart of mine
That keeps on loving life

私の想いの力を見たことはありますか?
逃げることも出来るし、隠れることも出来る
けれどかみさまは繋ぎ合わせた
鼓動を愛すことをやめない
砕け散っていく私の心を

Though I can feel the pain
Look into my eyes
But I don't know gone without good-bye
If I could reach the sky
I'd try to turn the world around
So that we could see the face of forever
Stay alive

私は痛みを理解することが出来る
私の眼を見て
だけれど私はさよならのない消滅は知らない
もし私が空に届くのなら
世界を変えられるようにするよ
そして永遠に刻まれた面影が
生き続けるのを見られるようにする

----

今の私にできることは、
忘れないでいることです。

I miss. I remember. パチパチ。